مغزهای پوسیده... :: Mr. Keating

مغزهای پوسیده...

بسم الله

 

... اما بعد

یادت باشه، ایران، شد جمهوری اسلامی ایران که من و تو رو تربیت کنه.

با چی؟

با آقا روح الله... با صدتا شهید، با قاسم سلیمانی، با ابومهدی، که میگفت زبون فارسی زبون انقلابه!

و باز هم یادت باشه

اینجا قراره جمهوری اسلامی باشه

یعنی هروقت یه انگشتت رو گرفتی سمتش که «برای من چیکار کردی؟» چهارتا انگشت دیگه‌ات سمت خودته که «تو برای جمهوری اسلامی چیکار کردی؟!»

و این مهم‌ترین تفاوت نظام سیاسی ما با همه جای دنیاست. 

 

بعد نوشت:

راننده اسنپ: شما چی خوندی؟

- حقوق بین‌الملل.

- اتفاقاً دیشب یکی رو سوار کردم، شبیه شما بود؛ یعنی همین رشته شما رو خونده بود.  

- عه چه جالب.

- می‌خواست بره البته، داشت کاراشو می‌کرد.

- پس شبیه من نبوده.

- چرا؟

- چون من می‌مونم.

۰۸:۵۷
هـیوا .
۲۰ دی ۰۱ , ۰۹:۲۹

برادر جان میشه یکم در مورد بانکداری اسلامی در جمهوری اسلامی هم برامون بنویسی؟؟

پاسخ :

به قول دکتر شریعی (رضوان خدا بر او) من آنقدر بی سواد نیستم که در مورد هر چیزی صحبت کنم.
من یک روز احساس کردم بخش عمده ای از مشکلات کشور در مسائل مربوط به حقوق بین الملل اقتصادی است. به سمتش حرکت کردم و امروز، کمی الفبای حقوق بین الملل بلدم... و ایستادم در خط مقدم اسناد بین المللی کشور تا بلکه در این سنگرِ تنها و غریب افتاده کمکی بکنم. 
احساس کردم باید زبان بدانم... رفتم تا یاد بگیرم. 
احساس کردم باید اقتصاد بین الملل بلد باشم، گام های بعدی را هر چند کوچک، در این راه برداشته ام. 
شما احساس می کنی خط مقدم و نقطه ضعف جمهوری اسلامی در بانکداری است؟ راهش را غر زدن نمی دانم. بسم الله...
بخوان و حرکت کن.

خود راه بگویدت که چون باید رفت... 

هـیوا .
۲۰ دی ۰۱ , ۱۰:۵۱

 

پست شما در مورد " جمهوری اسلامی" هستش و من خواهش کردم کمی در مورد موارد اسلامی در این کشور برامون بگید

بالاخره وقتی در مورد اسلام صحبت میکنید باید چیزهایی بدونید که میاید و در موردش چیزی می نویسید

من نگفتم نقطه ضعف عزیز دل برادر!

در کل میخام اگه بشه در مورد چیزهایی که اسلامی هستش توو کشور برامون بگی...

 

پاسخ :

سوال شما واضح بود. جوابش هم واضح تر. منتهی عادت ندارم جواب کسی که برای دونستن نمیپرسه رو بدم :)

در پاسخ به کنابه ای که مرحمت فرمودی، اتفاقا حرف من همینه که اگه چیزی اسلامی نیست، قرار نیست از مریخ کسی بیاد برای حضرتعالی اسلامیش کنه.
اگه دغدغه و عرضه داری، قوی شو، برو اونجا رو درست کن. اگه هم عرضه نداری و ندارم، پس تازه میشیم شبیه اونی که الان سر کاره. پس تو هم بیای خیلی فرقی نمی کنه! در نتیجه خیلی نباید غر بزنیم.
اتفاقا کسی حق فریاد زدن داره که وسط میدون داره میدوه برای اصلاح امورِ مملکت اسلامی و داره نامردی ها و نامردها رو می‌بینه. وگرنه اینکه بشینیم از دور و بگیم زود باشید برامون جمهوری اسلامی درست کنید اوج بی مسئولیته.
از صراحت پیش آمده عذر‌خواهی نمی کنم. چون حقیقت به همین صراحته :)

+ کسی که منطقش نشنیدن باشه یا بشه، اولین گامش میشه اینکه دست به بلاکش خوب میشه! اولین گام رو 15 مهر 1401 برداشتیا، حواست باشه :)
حامد احمدی
۲۰ دی ۰۱ , ۱۱:۱۰

این بسیار با ارزشه که بگیم ما چه کردیم. تمام انسان‌های بزرگ اینطور می‌اندیشند.

تا اینجا ربطی به اسلام ندارد. هرکه غر نزند و کار خودش را درست انجام دهد، مورد احترام است و آفرین بر او. یک خصوصیت اخلاقی پسندیده است.

اما اسلام.

اینکه من برای جمهوری اسلامی چه کردم. فرق دارد با اینکه بگوییم من برای شادی و بهتر شدن جهان چه کردم.

وقتی می‌گوییم من برای شادی جهان چه کردم، خدایی انتخاب می‌شود که باعث شادی بیشتر می‌شود. غل و زنجیر نیست. بلکه محرک بسط است. و گشایش.

اما اگر بگوییم برای جمهوری اسلامی چه کردم، راه پر خطایی است. نباید بگویم پر خطا. بهتر است بگویم پر خطر. چرا که احتمال لغزش بسیار است. احتمال انحراف زیاد است. چرا که بزرگترین ضررش به خدا می‌رسد. پناه بر خدا که از انرژی او برای از بین بردن خود او استفاده می‌کنیم.

هـیوا .
۲۰ دی ۰۱ , ۱۱:۲۸

مرسی که وقت گذاشتی و جواب دادی

ولی میدونی منطق شمام اتفاقا به نظرم ندیدن و نشنیدنه!

اینهایی که شما گفتی ضمن عذر خواهی صرفا توجیه برای کاری هست که دارید انجام میدید

من فقط یک نمونه از چیزی که دیدم رو میگم که با منطق شما فکر میکنم سازگار نیست

مراجع تقلید بارها گفتن بانکداری ما اسلامی نیست و نباید به این روش باشه!

وقتی به حرف مراجع اهمیتی داده نمیشه شما میخای صدا و رفتار ما تاثیری داشته باشه ؟ 

اگه اینطور فکر میکنید که خیلی خوش خیال باید باشید!

 

منطق شما اینه که ما مقصیر اگر کم کاری هست و اتفاقا درست هم هست! اگر اینقدر خوش خیال نبودیم الآن اوضاع این نبود ...

 

 

+ آدم همیشه کسایی رو برای دوستی انتخاب میکنه که باهاش هم عقیده باشن و رفتارای اونا باعث ناراحتیش نشه!

 

پاسخ :

توجیه برای کار نکردن زیاده. یکیش رو گفتی. ده تا دیگه‌ش رو هم من می تونم لیست کنم برات!


+ نه الزاما! اتفاقا به دوستی با کسی توصیه شده که عیب های تو رو دوستانه بهت هدیه بده. وگرنه بی خبری بهشته!

والسلام علی من اتبع الهدی
هـیوا .
۲۰ دی ۰۱ , ۱۱:۴۳

جواب قسمت اول کامنتم رو ندادی و مشخصه که جوابی نداره ! 

 

موفق باشی 

 

پاسخ :

«وَإِذَا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَقَالُوا لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَکُمْ أَعْمَالُکُمْ سَلَامٌ عَلَیْکُمْ...»
هـیوا .
۲۰ دی ۰۱ , ۱۲:۰۱

اولش جواب نمیدی 

بعد که میگن میری جواب میدی بعد آیه میاری که حرف لغو هست! اینا میشه تناقض! 

من اصلا برام مهم نیست که در مورد من و حرفام چه فکری میکنی! لااقل یکم به حرفام فکر کن توو خلوتت و ببین اگر با همین فرمون بخوایم بریم جلو ، اگر ان شاءالله بچه دار شدی چه آینده ای خواهد داشت؟! 

البته اینطورر که من از حرفای شما برداشت کردم گویا توو یه کشور دیگه انگار دارید زندگی میکنید!

 

کسی که خواب هست رو میشه بیدار کرد اما کسی که خودش رو به خواب زده خیر!

مصداق صُمٌّ بُکمٌ عُمیٌ نباش برادر

خدا عاقبت همه ما رو ختم به خیر کنه 

 

 

پاسخ :

شاکرم که خدا از مشکلاتی که توی زندگیم دارم و تو نمی دونی بیشتر از توئه یا کمتر، با خبره.
و شاکرم که حرفم از سر شکم سیری یا ندونستن نیست. و اینکه فرمودی انگار تو یه کشور دیگه زندگی می کنم اگه تهمت نباشه دروغ هست و استغفار لازم داره.
و شاکرم که وسط میدون انقلاب ایستادم و دعواهامو دارم. این آدمای اخ و بدی که میگی سر کار هستن رو تو شنیدی، من دارم می بینم و جلوشون ایستادم. در حد خودم.
هر هفته...دقیقا هر هفته، از اصفهان میام تهران و با وجود تاهل سه روز تهران می مونم. چرا؟ چون می بینم من اگه اینجا نباشم خیلی کارا انجام نمیشه. نه اینکه من کسی باشما! فقط دلم می سوزه.
تو که با این روحیه و دغدغه از بیرون به این نظام و عملکردش کافری، بیای توی دولت و دعواها رو ببینی معاند میشی! پس اینکه بد نمی گم و مثل شما بلد نیستم به زمین و زمان فحش بدم به خاطر ندیدن نیست برادرم. چون راه حل رو توی قوی شدن خودم و خودت می بینم، نه غر زدن. وگرنه غر زدن رو همه بلدن. 

+ همه سعیم رو می کنم که مصداق چیزی که گفتی نباشم. ممنون از تذکرت. 

++ الهی آمین 
رضا
۲۰ دی ۰۱ , ۱۲:۲۸

یعنی هروقت یه انگشتت رو گرفتی سمتش که «برای من چیکار کردی؟» چهارتا انگشت دیگه‌ات سمت خودته که «تو برای جمهوری اسلامی چیکار کردی؟!»

 

و این مهم‌ترین تفاوت نظام سیاسی ما با همه جای دنیاست.

 

 

یعنی چی؟

الان هدف جمهوری اسلامی چیه؟

پاسخ :

شما هرموقع صلاح دونستین از این حالت رازآلود خارج بشین و با آدرس وبلاگ‌تون تشریف بیارید که امکان دید و بازدید فراهم بشه حقیر در خدمتتون هستم :)
رضا
۲۰ دی ۰۱ , ۱۲:۴۸

اگه وبلاگ نداشته باشم چی؟

مجبورم پس فقط خواننده باشم:)

پاسخ :

اونوقت من شرمنده میشم، چون اینجا عمدتاً آدما وبلاگ دارن! 
و اینطوری وجهه خوبی نداره. 

+ شما هرطور صلاح می دونی عمل کن برادر.

م ج الف
۲۰ دی ۰۱ , ۱۳:۱۰

سلام برادرها 

عجب بحث خوبی روزیم شد امروز

من دیروز وب لاگم رو در زمینه همین بحثی که شما امروز می کنید راه انداختم

آیا با جوجه یک روزه هم کلام میشه صاحب وب لاگ؟

اگر نه که بریم همین طور وب لاگشو بخونیم ببینیم چه خبره!

ولی این آقای هیوا دست روی چیزی گذاشت که ما ده ساله داریم روش کار می کنیم

بفرستینش سراغ من!

پاسخ :

سلام برادر جان
خیلی خوش اومدی
چقدر خستگیم در رفت :)
اختیار دارین...باعث افتخاره. وبلاگ شما اصل جنسه. 
شاگرد خیاط
۲۰ دی ۰۱ , ۱۳:۳۱

خدا بهمون رحم کنه ولی

باید درستش کنیم

خبر دارم یک گروههایی خودجوش دارن روی این زمینه ها مطالعات می کنن

بعضیشون دستشون رسیده تا احمدی نژاد بالاخره اون هم عضو مجمع تشخیصه

و شنیده ام از نزدیک که دیده اندش امیدوار شده اند چون شنونده خوبی بوده توی اون جلسه!

پاسخ :

روی کدوم زمینه ها مطالعات می کنن؟
شاگرد بنّا
۲۰ دی ۰۱ , ۱۴:۰۳

طیب الله انفسکم

 

 

+ حرّاف و نق نقو زیاده... مردِ میدان کم داریم!

بذار دقیق تر و جامع و مانع تر بنویسم:

 

"سرباز" کم داریم.

پاسخ :

می‌دونی...راه شکوه و سرافرازی همه جانبه جمهوری اسلامی طولانیه...مه آلوده...پره از دست دادنی هاست.
ولی راه بهتری سراغ ندارم که بخوام جونمو براش بدم.

ممنون از دعایی که می دونم در حقم خواهی کرد. 
هـیوا .
۲۰ دی ۰۱ , ۱۵:۳۹

دوست نداشتم دیگه کامنت بذارم اینجا ولی 

خطاب به آقای نویسنده : اگر این قضایا رو میبینی و سکوت میکنی مصداق این حدیث از امام حسین (ع) میشید که : " کسانی که در مقابل ظلم دیگران سکوت میکنند، خود در آن ظلم شریکند."

 


 

 

خطاب به شاگرد بنا:

آقای مرد میدان! شما که تا دیروز جاییم میرفتی آدرس وبلاگتو نمیذاشتی، کامنتدونی بلاگتم بستی که کسی نتونه چیزی بگه ! نکشیمون مرد میدان!

 

خدا به همه ما درک و فهم بده!

پاسخ :

+ من هنوزم باهات دوستم، حتی اگه تو ازم خوشت نیاد :)
از ته دل...
اصن اگه تهرانی میای بریم یه کافه مهمون تو؟
هـیوا .
۲۰ دی ۰۱ , ۱۶:۱۰

درست میگید من اشتباه کردم و کامنتم رو ویرایش کردم و اگر ایشون خوندن کامنت من رو ازشون عذرخواهی میکنم

 

این اصفهانی بودنه توو کافه رفتن هم گویا بی تاثیر نیست!

شما هر موقع تشریف بیارید ما منزل رو براتون مهیا میکنیم کافه چرا

 

پاسخ :

منم تیکه هایی که بهت انداختم رو ویرایش کردم :))

+ منزل نه، کافه اگه میای مهمون تو، من یه دونه ترک می خورم :)

.. میخک..
۲۰ دی ۰۱ , ۱۶:۴۲

چقدر روش پاسخ دادنتون به کامنت ها آموزنده بود :`)

ممنون

پاسخ :

واقعا؟! 

.. میخک..
۲۰ دی ۰۱ , ۱۶:۵۹

شاگرد بنا یه همچین توصیه‌ای کرده بودن 

من نمی‌فهمیدم 

اینجا تقریبا فهمیدم :`) 

 

پاسخ :

من که نفهمیدم یه همچین توصیه ای یعنی چه همچین توصیه ای! ولی خدا رو شکر که اینجا فهمیدین :)


++ وبلاگ شاگرد بنا، ماشاءالله به حدی معروف شده که من اگه فردا با یه خارجی چت کنم و وسط صحبتا بگه «به قول شاگرد بنا....» اصلا تعجب نمی کنم! :)
عزت رو خدا میده حیقتا. 
شاگرد خیاط
۲۰ دی ۰۱ , ۱۷:۱۸

سلام

پرسیدین روی چه مباحثی کار می کنن؟

مباحث خروج از سیطره ی بانک کلا

اینکه بانکداری ما بسیار ربوی تر از بانکداری در حد و معیار جهانی به نظر می رسه علت اصلیش سیطره پیدا کردن تمرکز پولی هست.  در جهان و ما هم به علت بیماری هلندی و ای بابا از هلندی و نروژی گذشته بیماری ونزوءلایی اقتصادمون بیشتر آسیبش رو دیدیم ....

در کل دنیا نهضتهایی علیه این سیطره به پا خواسته اند مثل رمز ارزها....جان کلامشون تمرکز زدایی از بانک هست! اگر بتونن بر امپریالیسم پیروز بشن یه انقلابه در حد انقلاب خمینی

و یکی هم من یه جا فکر می کنم تو گفتگوی ویژه خبری یه  روز دیدم یا شبکه افق #آلزامر

یه آخوند جوانی بود صحبت از پول طلا می کرد که البته من خیلی نگرفتم چطوری می خوان پیاده کنن

ولی خیال می کنم ایراد اصلی از بانکداری ما نیست ایراد از اینه که سر سفره سرمایه داری جهانی نشستیم

پاسخ :

موافقم...
به اندازه شما و دیگر دوستان هم نگران این موضوع هستم و درگیر مباحثش هم بودم دورادور.
اما حرفم دقیقا همینه که راه حل داره. واقعا بن بستی نیست. 
بله علم می خواد...
بله دردسر داره...
فحش داره...
تحقیر و تهمت داره...
مقابله با باندهای قدرت و ثروت رو داره
و کسی هم حوصله دردسر کشیدن رو نداره.

جماعت غرغرو هم ایستادن از دور و میگن آنچه میگن. 
زری シ‌‌‌
۲۰ دی ۰۱ , ۲۱:۰۷

بس که جناب شاگرد بنا این ور اون ور کامنت با مضمون " اخیش جیگرمون حال اومد " گذاشتن معروف شدن XD

پاسخ :

:)
سجاد ...
۲۰ دی ۰۱ , ۲۱:۴۲

برخی فکر میکنند وقتی ما از جمهوری اسلامی دفاع میکنیم ، داریم از ناکارآمدی هاش دفاع میکنبم یا داریم اونها رو ماله میکشیم . اما نمیدونن خون دلی که ما میخوریم از این ناکارآمدی ها ، چقدر سنگین تر از دیگرانه . اینو فقط کسانی میفهمند که چشیده باشن

... ولی ! جمهوری اسلامی خیلی بد قلقه . اعتبارش از ارمان هاش و مردمشه . اگر پشت کنه به اینها دیگه فرقی نمیکنه اسمش جمهوری اسلامی باشه یا نه !! راستش مدت هاست دیگه امیدی به ساختار مدیریتی ندارم . اگر اندک امیدی هست به نیروهای مردمیِِِ پای کاره ...

پاسخ :

با قسمت اول حرفت موافقم.
عه با قسمت دوم حرفت هم که موافقم! :)

فقط نکته ای که اضافه کنم اینه که ساختار مدیریتی هم باید با ورود بچه حزب اللهی های کار بلد اصلاح بشه و میشه ان شاءالله.


++ حالا چرا کامنتدونی رو بستی و باز نمی کنی؟!
سجاد ...
۲۱ دی ۰۱ , ۰۰:۴۰

وقتی کامنت ها رو باز میکنم یه حسی بهم میگه یه جوری بنویس که همه ازت تعریف کنند و بگن به به . عجب قلمی ، عجب دیدگاهی ، عجب ادم فرهیخته ای !!! خیلی بی جنبه ام ؛ نه ؟ 😂

اما وقتی میبندم با خیال راحت مینویسم . کسی هم اگر حرفی داشته باشه که مخاطبش من باشم خصوصی در خدمتش هستم 🙏

پاسخ :

نه...
استدلالت انقد خوب بود که وسوسه شدم منم ببندم!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

Mr. Keating

!O Captain! My Captain
Our fearful trip is done
The ship has weather'd every rack, the prize we sought is won
.The port is near, the bells I hear, the people all exulting

کتابِ در حالِ خواندن:

آخرین کتابِ خوانده شده:
Designed By Erfan Powered by Bayan