در مرگ، حیاتِ خلوتی خواهم داشت... :: Mr. Keating

در مرگ، حیاتِ خلوتی خواهم داشت...

بسم الله...

قطع شدن بیان برایم تداعی‌گر مرگ بود...

اینکه ناگهان ببینی چیزی که همیشه بوده، یک دفعه نیست شود. بدون هیچ نشانه‌ و روزنه امیدی برای بازگشت. و البته این فقط یک مورد بود، ولی در مرگ هرچه که داریم (خیال می‌کنیم که داریم) به یک‌باره محو می‌شود.

هر روز، نزدیک صد یا هزار بار صفحه را رفرش می‌کردم و از آنجا که در خیلی موارد، خودم را متهم ردیف اول می‌بینم احساس می‌کردم کار بدی کرده‌ام و بیان را فقط به روی من بسته‌اند! در همین حین که فکر می‌کردم کدام عمل شنیع‌م باعث این حرکت مسئولان شده، منتظر بودم صدایی از سمت خدا یا مسئولین بیان یا هرکس دیگری، در گوشم بلند شود که «مَا وَدَّعَکَ رَبُّکَ وَمَا قَلَی». پروردگارت تو را رها نکرده و مورد خشم و کینه قرار نداده است. «وَلَلْآخِرَةُ خَیْرٌ لَکَ مِنَ الْأُولَى» و بی تردید آخرت برای تو از دنیا بهتر است.

ولی صدایی نیامد.

 

+ یک افزونه‌ی دستیار، مبتنی بر هوش مصنوعی، نصب کرده‌ بودم و بعد از ده بیست بار استفاده، پیام داد «خب دیگه بسه! از این بعد اگه منو می‌خوای باید اشتراک بخری». من هم در جواب، یک افزونه دیگر نصب کردم!

بعد از مدتی دیدم کوتاه آمده و برایم بدون خرید اشتراک باز می‌شود!

احساس می‌کنم مسئولان بیان هم سال‌ها پیش رفته‌اند و هاستِ سایت خودش تمدید می‌شود. از سنگ صدا درمی‌آید و از این بزرگواران نه. خب توضیحی، عذری...هیچ!

 

پ.ن: چقدر برای مرگ آماده نیستیم...

۰۶:۴۹
پروانه 🕊🕊
۱۵ ارديبهشت ۰۲ , ۰۶:۵۶

دقیقا یه همچین چیزی بود.

البته من حدود دو سال پیش، چون در شرایط خاصی واقع شده بودم؛ بالاختیار خودم رو در حالت مرگ اختیاری قرار دادم تا بلکه بتونم اون لحظه انتقال ازین عالم به عالم دیگه رو لمس کنم.

نمیشه توصیفش کرد.

ولی واقعا انقطاع از تعلقات سخته.

و من خودم چقدر درگیر تعلقاتم.

.

قطع شدن بیان رو ربطش دادم به تحولات سیاسی اجتماعی.

چون قبلشم ایتا قطع شده بود.

اینا هرکدوم پیامهای خاص خودشونو دارن.

پاسخ :

بیان یه گوشه نشسته داره صداشم درنمیاد زبون بسته. کاری به سیاست نداره.

+بالاختیار مرگ اختیاری رو اختیار کردید... :|
سلام و نور مهربانی خداوند بر شما، تابنده تر از همیشه...
شاگرد خیاط
۱۵ ارديبهشت ۰۲ , ۰۸:۰۸

آقای مسلمان موزون :)

در جوار سهراب سپهری برای مرگ فاتحه فرستادیم‌‌‌‌....برای خود خود مرگ

این روح و ریحان دوست داشتنی

حیات خلوتی...حیااااات  خلوتی

و برای مردنهای اختیاری

و برای مرگ سی ساعته

چه خوب که چشم انتظار ماودعک بودید

چطور میشه شما شد؟

ببخشید این تکه ای بود که بچه ها ایام دانشکده هر وقت ایستگاه استادی یا دستیارش را می گرفتند...حواله اش می کردند

 

پاسخ :

جوار سهراب...............................
(از اینجا تا آنجا که هستید نقطه و حسرت).

آنجا سهراب بخوانید. 
«به سراغ من اگر می آیید» بخوانید...

پشت هیچستانم...

من مسلمانم...

من مسلمانم...
پروانه 🕊🕊
۱۵ ارديبهشت ۰۲ , ۰۸:۱۱

در هر حال بیان هم سرورهایی داره و سرورها هم به یه مرکزی متصل ان دیگه.

بگذریم.

 

+ میگن:

از آن نترس که های و هو دارد

از آن بترس که سر به تو دارد :))

پاسخ :

شاید یه روز بگن شهید فلانی...

بعد زیر رزومه ش کنار بقیه چیزا بنویسن وبلاگ نویس... 
پروانه 🕊🕊
۱۵ ارديبهشت ۰۲ , ۰۸:۲۱

أللهم ارزقنا الشّهادة فی سبیلک

آمین یا شاهد کل مشهود

پاسخ :

آمین یا شاهد کل مشهود
شاگرد خیاط
۱۵ ارديبهشت ۰۲ , ۰۸:۳۱

واجب شد حتما با خانواده مهمانش بشوید 

چی ازین واجب تر 

شما مسلمان

اونم مسلمان

خاصه که حالا اردیبهشت نیست

اردوی بهشته

پاسخ :

من یاغی ام...ممکنه بهش آسیب بزنم :)
شاگرد خیاط
۱۵ ارديبهشت ۰۲ , ۰۸:۵۹

کل بیان 

از صدر تا ذیل

به اضافه ی شعرا 

و حتی آقایان اولیای امور

و خود خدا

متاسفانه 

ما ببعی های سربراه را ول کرده اند

همه هوش و حواسشان را داده اند به شما یاغی ها

امضا 

ویزای سراغ سهراب رفتن

پاسخ :

از سیاه مست تا ببعی سر به راه.
رازی
۲۲ ارديبهشت ۰۲ , ۱۰:۱۱

چندسال پیش هم بلاگفا یهو ترکید و آرشیوم ازبین رفت. هنوز داغش به دلمه.

بالا نیومدن بیان بازم بهم تلنگر زد که حواسمو جمع کنم...

تمثیل جالبی زدید. واقعا اگر مرگ نبود، زندگی نه ارزش داشت نه معنی پیدا می‌کرد. 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

Mr. Keating

!O Captain! My Captain
Our fearful trip is done
The ship has weather'd every rack, the prize we sought is won
.The port is near, the bells I hear, the people all exulting

کتابِ در حالِ خواندن:

آخرین کتابِ خوانده شده:
Designed By Erfan Powered by Bayan