و یَفعَلُ ما تُنکِرونَ... :: Mr. Keating

و یَفعَلُ ما تُنکِرونَ...

 

الإمامُ علیٌّ علیه السلام : و لَقد قالَ لی رسولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله : إنّی لا أخافُ على اُمَّتی مُؤمِنا و لا مُشرِکا ، أمّا المُؤمنُ فیَمنَعُهُ اللّه ُ بإیمانِهِ، و أمّا المُشرِکُ فیَقمَعُهُ اللّه ُ بشِرکِهِ، و لکنّی أخافُ علَیکُم کُلَّ مُنافِقِ الجَنانِ ، عالِمِ اللِّسانِ ، یقولُ ما تَعرِفونَ ، و یَفعَلُ ما تُنکِرونَ.

امام على علیه السلام : رسول خدا صلى الله علیه و آله به من فرمود : من براى امّتم نه از مؤمن مى ترسم و نه از مشرک؛ زیرا مؤمن را خداوند به واسطه ایمانش جلوگیرى مى کند و مشرک را خداوند به سبب شرکش از پاى در مى آورد. امّا ترس من براى شما از منافق زبان بازى است که مطابق اعتقادات شما سخن مى گوید و برخلاف آنچه معتقدید عمل مى کند.

 

بعد نوشت: و من چقدر از حیوونِ درونم که بیش از اولی شبیه سومی شده وحشت دارم.

پناه بر خدا...

۰۰:۳۹
شاگرد خیاط
۱۲ ارديبهشت ۰۲ , ۰۰:۵۲

روز معلم مبارک

پاسخ :

:|
.. میخک..
۱۲ ارديبهشت ۰۲ , ۰۱:۱۳

گاهی وقتا نسبت به خودمون زیادی بی رحم میشیم 

ضعیف الایمان گفتن اینجا شاید بهتر باشه تا منافق 

زود به خودمون برچسب بزنیم و اعتماد به نفس خودمون رو بگیریم همش که چی؟ 

 

 

#در جریان همون که گفتم من خود شمام :/ 

پاسخ :

خودزنی نکنید. من بودن دون شأن جمیع مخلوقاته.
درد اینه که تموم اون صفت‌های توی حدیث، من بودم...
به قول قلی خان: «تقاص از این بدتر...؟»
سجاد ...
۱۲ ارديبهشت ۰۲ , ۰۱:۳۴

فرّوا إلی الحسین 

پاسخ :

این کامنتم اتفاقی نیست...
اقای ‌ میم
۱۲ ارديبهشت ۰۲ , ۱۲:۱۲

با خانم میخک موافقم خوب نیست آدم به خودش برچسب بزنه

پاسخ :

با خوف و رجا باید حرکت کرد. ما از هیچ صفتی دور نیستیم. 
ان شاءالله چسب این برچسب ها هم شل شه و کنده بشه. 
اقای ‌ میم
۱۲ ارديبهشت ۰۲ , ۱۵:۵۴

نمیشه با خوف و رجا حرکت کرد و برچسب نزد؟

پاسخ :

برچسب نبود. نهیب بود بیشتر. به خودم نهیب زدم که ببین داری اینجوری میشیا.

از این نهیب ها یا شبیه این ها رو توی دعاها هم میشه پیدا کرد:

«سَیدی لَعَلَّکَ عَنْ بابِکَ طَرَدْتَنی وَعَنْ خِدْمَتِکَ نَحَّیتَنی اَوْ لَعَلَّکَ رَاَیتَنی مُسْتَخِفّاً بِحَقِّکَ فَاَقْصَیتَنی اَوْ لَعَلَّکَ رَاَیتَنی مُعْرِضاً عَنْکَ فَقَلَیتَنی اَوْ لَعَلَّکَ وَجَدْتَنی فی مَقامِ الْکاذِبینَ فَرَفَضْتَنی اَوْ لَعَلَّکَ رَاَیتَنی غَیرَ شاکِر لنَعْمآئِکَ فَحَرَمْتَنی اَوْ لَعَلَّکَ فَقَدْتَنی مِنْ مَجالِسِ الْعُلَمآءِ فَخَذَلْتَنی اَوْ لَعَلَّکَ رَاَیتَنی فِی الْغافِلینَ فَمِنْ رَحْمَتِکَ آیسْتَنی اَوْ لَعَلَّکَ رَاَیتَنی آلِفَ مَجالِسِ الْبَطّالینَ فَبَینی وَبَینَهُمْ خَلَّیتَنی اَوْ لَعَلَّکَ لَمْ تُحِبَّ اَنْ تَسْمَعَ دُعآئی فَباعَدْتَنی اَوْ لَعَلَّکَ بِجُرْمی وَجَریرَتی کافَیتَنی اَوْ لَعَلَّکَ بِقِلَّةِ حَیآئی مِنْکَ جازَیتَنی فَاِنْ عَفَوْتَ یا رَبِّ فَطالَ ما عَفَوْتَ عَنِ الْمُذْنِبینَ قَبْلی لاَِنَّ کَرَمَکَ اَی رَبِّ یجِلُّ عَنْ مُکافاتِ الْمُقَصِّرینَ وَاَ نَا عائِذٌ بِفَضْلِکَ هارِبٌ مِنْکَ اِلَیکَ مُتَنَجِّزٌ ما وَعَدْتَ مِنَ الصَّفْحِ عَمَّنْ اَحْسَنَ بِکَ ظَنّاًَ.»
اقای ‌ میم
۱۲ ارديبهشت ۰۲ , ۱۸:۰۷

متن فارسیش رو هم میذاشتی

پاسخ :

عمدا نذاشتم.
جذابیتش توی طلب و جستجوشه :)

دعای ابوحمزه است. 
اقای ‌ میم
۱۲ ارديبهشت ۰۲ , ۱۸:۲۹

ممنون

حمیدرضا ‌‌‌
۱۳ ارديبهشت ۰۲ , ۲۱:۲۸

منم جدیدا متوجه شدم، باور قلبی ندارم. صرفا و بیشتر یه نوع تفکر دارم تا باور قلبی! فهمیدم فقط مسلمونم و به مرحله مومن شدن نرسیدم. البته به همون مسلمون شدنم هم اطمینانی نیست...

پاسخ :

خب خب...
You are in your way
کم کم داری میشی مسلمانِ یاغی :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

Mr. Keating

!O Captain! My Captain
Our fearful trip is done
The ship has weather'd every rack, the prize we sought is won
.The port is near, the bells I hear, the people all exulting

کتابِ در حالِ خواندن:

آخرین کتابِ خوانده شده:
Designed By Erfan Powered by Bayan