بزرگسالی یعنی چی...؟ :: Mr. Keating

بزرگسالی یعنی چی...؟

بسم الله...

روز هفتم چله کنترل ذهن/ با این فکر که اصلاً چرا آدم باید خودش رو محدود کنه و چرا مثل مدرنیته‌ی غربی‌ها لذت حداکثری نه، قرآن رو باز می‌کنم تا خدا مثل همیشه باهام حرف بزنه. می‌دونم ناز داره و اونم می‌‌دونه تا جوابمو نده خوندن رو قطع نمی‌کنم. بعد از چند آیه میگه:

«بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ، وَ مَا أَنَا عَلَیْکُمْ بِحَفِیظٍ»

آنچه خداوند برای شما باقی گذارده (از سرمایه‌های حلال)، برایتان بهتر است اگر ایمان داشته باشید! و من پاسدار شما (و مامور بر اجبارتان به ایمان) نیستم.

هود/86

و این حرف یعنی همون «إیّاکُم و فُضولَ النَّظَرِ» توی پست قبل!


... نمی‌دونم چی پیش میاد، اما امروز عمیقاً به این جمله باور دارم که «بزرگ‌سالی زمانی اتفاق می‌افتد که فرد در می‌یابد بهتر است به خاطر دلیلی درست رنج کشید تا به خاطر دلیلی اشتباه لذت برد».*

و کاش فهم بدون عمل کافی بود...

 

* با جستجو فهمیدم جمله مربوط میشه به کتاب «شاد بودن کافی نیست» از مارک منسون.

شاید باید بخونمش...

۰۰:۵۱
سیاه مست
۰۸ دی ۰۱ , ۰۶:۵۸

گوارای  وجود

آماده باش نظامی و مسیر رشد

غبطه!

بزرگسالی !!!چرا بزرگ نمیشم؟

حالا این رشنالیسم غربیست که او هم مثل غم به مبارکبادم میاد

پاسخ :

بزرگ شدین...خیلی وقته...خیلی بزرگ تر از خیلی ها.
اما غصه شما، حکایت حرف جبران خلیل جبرانه به ماریا که گفت:«تو مرا ستایش می‌کنی و من از خودم بیزارم. زیرا تو آنچه هستم را می بینی و من آنچه می توانستم باشم...».
و من می فهمم که چقدر غم انگیزه...
و البته چقدر افتخار داره که یه نفر غمش، غم بهتر شدن باشه...نه این غم های دم دستی که همه رو مبتلا کرده.

مرگ های کوچکی دارند مردم، دوست دارم
مرگ من مثل شهادت، مرگ بی مانند باشد
سیاه مست
۰۸ دی ۰۱ , ۱۱:۲۱

این تسلیتی ست

در شکن طره ات بسته دل عالمیست

وان همه دل بستگان عقده گشای همند

حامد احمدی
۱۴ دی ۰۱ , ۲۰:۰۲

مدرنیته غربی ها؟

لذت حداکثری؟

 

از طرف خدا با تو حرف می زنم.

درگیر هویت نشو. هیچ موقع خدا نمی گوید شما شرقی ها به من نزدیک ترید! اگر چنین خدایی وجود داشته باشد، باید به او شک کرد. 

خدایی که به لذت حداکثر امر می کند، که می کند، او شایسته پرستش است. 

آن چهل روز تو را شایسته کرد تا این چند خط را بخوانی.

و در این شک نکن.

پاسخ :

از طرف خدا با تو حرف می‌زنم:
تو چکاره‌ای که از طرف من حرف می‌زنی؟!

:-|
حامد احمدی
۱۵ دی ۰۱ , ۰۷:۰۷

خدانگهدار

پاسخ :

به سلامت :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

Mr. Keating

!O Captain! My Captain
Our fearful trip is done
The ship has weather'd every rack, the prize we sought is won
.The port is near, the bells I hear, the people all exulting

کتابِ در حالِ خواندن:

آخرین کتابِ خوانده شده:
Designed By Erfan Powered by Bayan