در آب‌ رونده، خیس‌شونده است :: Mr. Keating

در آب‌ رونده، خیس‌شونده است

بسم الله الرَّحمن الرَّحیم

قرار شد روزی نیم ساعت تامل داشته باشم (اعم از گوش دادن صوت، مطالعه یا تفکر)

و تامل امروز این چند نکته رو برام داشت:

1- زید شحّام گوید: از امام باقر (علیه السلام) پرسیدم که: «در این آیه: فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَی طَعَامِهِ، منظور از غذا چیست»؟ فرمود: «علم وی است که باید ببیند از چه کسی آن را فرا می‌گیرد».

2- انسان در آنچه با گیاهان به طور مشترک دارد، یک گیاه است، نه بیشتر... و در اشتراکاتش با حیوانات هم یک حیوان است، نه بیشتر. پس آنچه باید تربیت شود بعد انسانی انسان است و برای این تربیت، باید ابعاد حیوانی و گیاهی کاملاً تحت کنترل او باشند. برای همین بسیاری از دستورات دین ناظر بر مدیریت این دو بعدِ انسان هستند.

3- هدف یعنی باید و نباید! رسیدنِ منِ کافر یا مسلمان به یه هدف مقدس یا نامقدس خلاصه میشه توی کارهایی که باید انجام بدم و کارهایی که نباید. پس در این معنا هیچ کس آزادی نداره.

 

#روز_دوم_چلّه‌_کنترل_خیال

#نگاه_و_خیال_استاد_شجاعی

۱۶:۴۴
میرزا مهدی
۰۳ دی ۰۱ , ۱۶:۵۰

موفق باشی برادر.

درمورد تکبر هم بخوان. 

پاسخ :

اونم دارم؟!
میرزا مهدی
۰۳ دی ۰۱ , ۱۷:۳۲

قبول نیست فقط من باید داشته باشمش :))

جِر زن. :))

پاسخ :

پس منم دارم ها؟!
نمی دونستم...
حاجی تکبر دارم جدی؟ ندارما... :(
مرآت ..
۰۳ دی ۰۱ , ۲۰:۰۵

عالَم از جای به تعظیم کلامش خیزد

هر که چون صبح بر آرَد به تأمل دم را...

 

محظوظ باشی برادر...

پاسخ :

من حاضرم پول بدم بلیت بخرم بشینم یه جا شما نیم ساعت برا ما شعر بخونی...جدی می گم :)
خدا حفظتون کنه ان شاءالله. 
سیاه مست
۰۴ دی ۰۱ , ۱۳:۲۶

حدیثهای جالبی و عمدتا از امام باقر 

اینجا پیدا کردم

شکر

پاسخ :

شکر نعمت نعمتت.... :)
و بر هر نعمتی شکری واجب...
تسلسل پیش میاد که! :)
سیاه مست
۰۴ دی ۰۱ , ۱۳:۲۷

عنوان و مطلب  انگار هر کدوم یه حرفی دارند 

چی؟ نمی فهمم ولی زیبا به نظر میاد

پاسخ :

عنوان، جمله ایه منسوب به حضرت عیسی (علی نبینا و آله السلام)، به این معنا که هر کاری یه نتیجه طبیعی داره. نمیشه گندم بکاری و جو درو کنی.  
سیاه مست
۰۵ دی ۰۱ , ۰۵:۴۲

تولد عیسای روح اله مبارک

پاسخ :

تولد داریم چه تولدی... :)

بر شما هم مبارک 
میرزا مهدی
۰۵ دی ۰۱ , ۱۰:۱۲

:)) سلام. نه گفتم درمورد تکبر هم بخون. نوشتی اون هم دارم؟ علامت سوالش رو ندیدم. فکر کردم نوشتی اون هم دارم. و ... :)) شما اتفاقا بسیار هم متواضعی، عزیزی و خوبی و 

پاسخ :

دیوانگی عشق است، عاقل‌ها نمی فهمند
جز ما کسی دیوانه‌ی این دردسرها نیست
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

Mr. Keating

!O Captain! My Captain
Our fearful trip is done
The ship has weather'd every rack, the prize we sought is won
.The port is near, the bells I hear, the people all exulting

کتابِ در حالِ خواندن:

آخرین کتابِ خوانده شده:
Designed By Erfan Powered by Bayan