قهرمان کیه؟ :: Mr. Keating

قهرمان کیه؟

تو نمی‌تونی بفهمی قهرمان چیه جسپر. تو توی زمانه ای بزرگ شدی که این کلمه بی ارزش شده، از هر معنایی تهی شده. ما داریم به سرعت تبدیل به اولین ملتی می‌شیم که جمعیتش متشکله از قهرمانانی که هیچ کاری نمی‌کنن جز تجلیل از هم!

البته که ما همیشه از ورزشکارای درجه یک مرد و زن قهرمان ساخته‌ایم ولی حالا تنها کاری که باید بکنی اینه که در زمان نامناسب در یه جای نامناسب باشی، مثل اون بدبختی که میره زیر بهمن. لغت نامه بهش می‌گه: جان به در برده، ولی استرالیا اصرار داره بهش بگه قهرمان، چون اصلا لغتنامه چی می‌فهمه؟!

 

پ.ن: چقدر #جزء_از_کل‌ خوبه...و چقدر این تعابیری که در مورد جامعه استرالیا داره در مورد جامعه من هم آشناست. 

 

پ.ن دو: حداقل کتابی که دارید می‌خونید رو معرفی کنید خیر سرتون! والا :)

 

۱۳:۴۵
ف. شبگرد
۲۰ خرداد ۰۱ , ۱۴:۵۲

خواننده های این کتاب دو دسته ن. یا اصلا خوششون نمیاد و نمیتونن تمومش کنن یا واقعا از کتاب خوششون میاد. 

من خودم این کتاب رو واقعا دوست داشتم. به خصوص اینکه یه جاهاییش افکارش آشنا بود. 

پاسخ :

من وسطای کتابم...و باهاش ارتباط گرفتم. 

ترجمه بی نظیر جناب خاکسار هم قطعا بی تاثیر نیست. 
دوا نویس
۲۰ خرداد ۰۱ , ۱۷:۴۰

متاستاز اسرائیل رو بخونید اگر نخوندید.

جایی برای پیرمردها نیست هم.

پاسخ :

چقدرررر با دنیایی که توش مطالعه می کنم فرق دارن. ممنووووونم بابت معرفی :)
علی‌رضا گ
۲۰ خرداد ۰۱ , ۲۰:۵۳

این چند روز دو کتاب تموم کردم:

گرگ دریا، جک لندن؛

چارلی و آسانسور شیشه‌ای، رولد دال.

اولی قشنگتر بود و مهیج تر‌. جالبه که زیباترین داستان‌هایی که تو عمرم خوندم مربوط به دریا میشن. یکی این، یکی هم پیرمرد و دریا!

 

حالا کتاب نخل رو دارم می‌خونم. نوشته‌ی هوشنگ مرادی کرمانیه. 

پاسخ :

پس لازم شد حتما کتاب مروارید رو هم بخونی، از جان استاین بک.

دمت گرم که گفتی :)
هـیوا .
۲۱ خرداد ۰۱ , ۱۵:۰۸

آقا دیدم حس کردی کتاب در مورد جامعه ماست، پس  سریال چرنوبیل رو پیشنهاد میکنم ببینی اگه ندیدی که قشنگ حس میکنی انگار در مورد جامعه ما ساخته شده! البته جامعه نه! کشور و کشوردارای ما!

 

پاسخ :

خیلی وقته دلم می خواد ببینمش
الان دیگه قطعا می بینمش ان شاءالله :)

ممنون که هستی.
عین الف
۲۱ خرداد ۰۱ , ۲۲:۳۴

سلام علیکم

واقعاً انتظار نداشتم، اما از نظر گیرایی روایت، «جزء از کل» برای من جزء برترین‌ها بوده است (تا کنون). اوایلش به‌خاطر مشغله‌ای که داشتم کند پیش می‌رفت (پنجاه صفحه اول در یک هفته)، اما بعد سرعت گرفت و سرعت گرفت (سیصد صفحه آخر، کمتر از یک روز).

واقعاً ترجمه بسیار مهم است.

این‌روزها، کتاب «مرگ تخصص» را می‌خوانم.

پاسخ :

و علیکم السلام

روحیه گرفتم که تو راه تهران توی اتوبوس تمومش کنم ان شاءالله :)

باهات در خصوص روایتگری فوق العاده‌ش موافقم.

+ مرگ تخصص رو هم الان دیدم و در موردش خوندم. ممنون که به اشتراک گذاشتی. 
اگه نکات جالبی داشت که قطعا داره و اگه صلاح دونستی خوشحال میشم یه پست در موردش بخونم.
عین الف
۲۱ خرداد ۰۱ , ۲۲:۴۰

میلاد امام رضا (ع) هم بر شما مبارک!

پاسخ :

میلاد امام رضا بر شما هم مبارک برادر جان.
الحمدلله...
عین الف
۲۳ خرداد ۰۱ , ۲۰:۱۷

ان شاء الله بخوانید و لذت و بهره بسیار ببرید.

خواهش می‌کنم. چشم، ان شاء الله سعی می‌کنم، چیز مفیدی در مورد «مرگ تخصص» بنویسم.

پاسخ :

ممنانم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

Mr. Keating

!O Captain! My Captain
Our fearful trip is done
The ship has weather'd every rack, the prize we sought is won
.The port is near, the bells I hear, the people all exulting

کتابِ در حالِ خواندن:

آخرین کتابِ خوانده شده:
Designed By Erfan Powered by Bayan