روضه یعنی این... :: Mr. Keating

روضه یعنی این...


دارد حسین علیه‌السلام بالای سر هفت نفر رفت. یکی از آن‌ها مسلم بن عوسجه است. حبیب بن مظاهر، هم‌سفر مسلم بن عوسجه است. مسلم هنوز شهید نشده بود. حبیب می‌گوید من در خدمت حسین، آمدیم بالای سر مسلم بن عوسجه. دیدم مسلم روی زمین افتاده و دارد از او خون می‌رود. مختصر رمقی در او هست. لحظات آخر است. گفت رو کردم به مسلم بن عوسجه -خب همسفری او است، رفیق چند ده ساله‌ی او است- گفتم: ای مسلم! اگر این نبود که من هم ساعتی بعد به تو ملحق می‌شوم، دلم می‌خواست تو به من وصیت می‌کردی و من به وصیت‌هایت عمل می‌کردم. می‌دانید در تاریخ چه نوشته‌اند؟ می‌نویسند: " و اَشارَ بِیَدِهِ اِلی الحُسَین علیه‌السلام". مسلم بن عوسجه نتوانست حرف بزند. این‌قدر بی‌رمق بود که با دست به‌سوی حسین اشاره کرد و گفت: "اُوصیکَ بِهذا"؛ سفارشم این است که دست از حسین برنداری.


همین‌طور که این‌ها به حسین علیه‌السلام وفا کردند، حسین علیه‌السلام هم لحظات آخر به این اصحابش وفا کرد. می‌نویسند: وقتی همه شهید شدند و حسین خودش می‌خواست به میدان برود، "فَنَظَرَ یَمیناََ و شُمالاََ فَلَم یَرَ مِن اصحابِهِ اَحَداََ"؛ یک نگاه به سمت راست کرد. یک نگاه به سمت چپ کرد. دید هیچ‌کدام از اصحابش نیستند و همه روی زمین افتاده‌اند؛ "فَنادی یا مُسلِمَ ابنِ عَقیل و یا هانیَ ابنَ عُروَه، یا حبیبَ ابنَ مَظاهر، قوموا عَن نَومَتِکُم"؛ ندا سر داد: از این خواب بیدار شوید! چکار کنیم؟ "وَ ادفَعوا عَن حَرَمِ الرَّسول"؛ لشکر را از خیمه‌ها دور کنید...

 

#فلیبک_الباکون
آیت‌الله العظمی #آقامجتبی_تهرانی

 

پ.ن: پیرو پست قبل، با گریه مخالف نیستم، با روضه ی سخیف و صرفاً برانگیزاننده ی احساسات و بدون خروجی برای متن جامعه مخالفم.

این پست رو هم به عنوان یه مثال برای روضه ی قوی و دارای محتوا، ضمیمه کنید به حرف های پست قبل.

#دیدگاه_شخصی

۱۴:۳۹
میرزا مهدی
۲۰ شهریور ۹۸ , ۱۷:۲۷

سلام روز سه شنبه تو برنامه سمت خدا هم در این مورد حرف میزدن. که امروزه اغلب مداحان و روضه خونها بیشتر از اینکه به محتوا بپردازن فقط و فقط احساسات مردمو تحریک میکنن.

پاسخ :

بله خودم بودم داشتم آسیب شناسی می کردم، ممنون که اون برنامه رو دیدین.

:))
سوما ..
۲۰ شهریور ۹۸ , ۲۲:۰۱

کاملا نظرتان درست است. خدا را شکر امسال مداحی مداحانی را شنیدم که از روی مقاتل واقعۀ عاشورا را نقل میکنند. خلافش هم البته بود؛ اما اندک
آن گروه، مداحانی هستند که به دنبال هرچه هرچه نیستند. سوز سخنشان هم چیز دیگری میشود. یک یاحسینشان دلها را میلرزاند. 
التماس دعا

پاسخ :

الحمدلله...خدا خیرشون بده، قطعا منکر زحمات کشیده شده نیستیم.

حال دلتان همیشه ی خدا خوب، ان شاءالله.

ممنونم...
دلآشفت. ..
۲۱ شهریور ۹۸ , ۲۳:۳۸

با اینک عزاداری ها هنوزم به نظرم خوبه

اما ما اصل قیام امام رو خیلی فراموش کردیم و به فرعیات چسبیدیم..

خود من بشخصه همینم..

درک قیام امام هنوز ممکن نشده برام و چسبیدم به فرعیات

ولی امیدوارم رشد عقلی دینی ام بیشتر شه.

پاسخ :

این اعتراف شجاعانه همون چیزیه که ماها اکثرا جرئت بیانش رو نداریم.
باید مطالعه کرد...
کتاب خوبی خوندید به ما هم معرفی کنید ان شاءالله.
من مقتلی که توی تارنما معرفی کردم رو پیشنهاد می دم... چهل منزل با حسین.

ممنونم
هـی وا
۲۲ شهریور ۹۸ , ۰۱:۰۲

یه متن از دکتر شریعتی خوندم که :

«حسین بیشتر از آب، تشنه‌ لبیک بود، افسوس که به جای افکارش زخم‌های تنش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی نامیدند.»

خیلی از روضه ها به قول شما صرفا میخوان احساسات مخاطب رو تحریک کنن و به هر قیمتی شده اشکشون رو در بیارن! 

شور با شعور خوبه

پاسخ :

خدا خیرت بده، حرفم همینه
و جلوی این به زعم من بدعت، باید ایستاد.
هـی وا
۲۲ شهریور ۹۸ , ۰۱:۳۸

نه به نظرم بدعت نیست و نبایدم زیاد حساس بود روش اما باید در کنارش سعی در بالا بردن سطح فکر مردم کرد

میدونی چرا میگم بدعت نیست ؟ چون حدیث هست :

قال الامام الصادق ع:
من بکی او ابکی او تباکی علی الحسین ع وجبت له الجنه

هرکس بر امام حسین ع گریه نماید یا دیگران را به گریه بیندازد یا خود را به گریه بزند بهشت بر او واجب است 

حتی میگن خودتون رو به حالت گریه کن بزنید

 

پاسخ :

احتمالا هر دو درست می گم هیوا! (مخاطبین محترم هیوا اسمی است کردی؛ دخترانه، پسرانه!)  :)

این که امام فرمودن به شرطی درسته که گریه برای امام حسین باشه...یعنی شرطش اینه. به نظرم خیلی وقتا مخاطب با تصویر کردن یه بچه ی تنها که داره از دشمن کتک می خوره گریه می کنن که شاید خیلی هم با واقعیت حضرت رقیه و امام حسین منطبق نباشه مثلا.

اما حرف شما هم درسته کاملا.
دمت گرم :)
نـــای دل
۲۲ شهریور ۹۸ , ۰۲:۰۵

کاملا درسته..

متاسفانه منبرها مثل قبل محتوا ندارن...

یک داستان تعریف شد و رفت نه نتیجه گیری میشه نه چیزی...

پاسخ :

بله....ان شاءالله بتونیم تغییر مثبتی ایجاد کنیم به فضل خدا.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

Mr. Keating

!O Captain! My Captain
Our fearful trip is done
The ship has weather'd every rack, the prize we sought is won
.The port is near, the bells I hear, the people all exulting

کتابِ در حالِ خواندن:

آخرین کتابِ خوانده شده:
Designed By Erfan Powered by Bayan