تحلیل انتصاب اخیر از نگاه اوشون! :: Mr. Keating

تحلیل انتصاب اخیر از نگاه اوشون!




خب خیلی قشنگه که علامه مصباح یزدی هم نگاه تو رو به قضایا داشته باشن و تحلیل شون شبیه تحلیل تو باشه! :)

#غفلت_من_تو_ما

#تنگنا

#کمتر_بخوابیم

#درس_درس_درس

#پیرو_پست_قبل

۱۱:۰۰
لوسی می
۱۴ دی ۹۷ , ۱۵:۴۱
از کجا متوجه شدین تحلیلشون مثل شماست؟
ایشون داره از قحط الرجالی میگه که واضحه و همه میدونیم هست، اما شما از بی‌کفایتی جناب منصوب می‌گفتید. یا من اشتباه فهمیده بودم؟

پاسخ :

جسارتا تا حدودی اشتباه متوجه شدید فکر می کنم.
بنده هم دقیقا حرفم در مورد قحط الرجالی و توانمند نشدن خیلی از انقلابی ها بود که رهبری مجبور میشن به این گزینه دست بزنن:

"... که اگر آقای لاریجانی به فرض (دقت کنیم، به فرض) انقلابی نیست یا خوب کار نکرده اما شدیدا با سواد است و عالِم 
و سیاست مدار نیز هست. و احتمالا چنین فردی می تواند در نگاه کلان آقا ترجیح داشته باشد بر انقلابی هایی که سواد کافی ندارند و موقع زدن حرف حق در مقابل چشمان باطل،دست هایشان می لرزد!"

به عنوان پست هم رجوع کنید مبیّن همین امره: با کدام مهره بازی کند؟ من؟ یا تو؟

پ.ن: در خصوص عملکرد ایشون هم شدیدا معتقدم که اساسا در تراز قوه قضائیه جمهوری اسلامی نبودن و حتی رو به جلو هم نبود اقداماتشون در قوه قضاییه اما گفتم که بحث دیگری رو می طلبد و اونجا من انتقادات جدی دارم اما در این دو پست بحث بر سر تکلیف ما بود که چه باید بکنیم.

ممنون از توجه تون :)
ناشناس
۱۴ دی ۹۷ , ۱۷:۳۷
حکومت مثل توپیه که به هم پاس میدن. تیم رو از اول خودشون چیدن، هیچ کس جز خودشون رو راه نمیدن و هیچ چیز جز مرگ اونها رو از میزهاشون جدا نمی کنه. مگه حوزه و دانشگاه و تربیت نیرو دست همین آقایون نبود و نیست؟ چه کار میکردن با اون بودجه ها و آدمها که میگه غفلت کردیم؟ کجا غفلت نکردن؟
در مقابل افکار عمومی اینو نگن چی بگن؟ طرف دورش اینور تموم میشه میذارنش اونور.
فکر کردن اگه بگن غفلت کردیم و مدام برای بقیه واجب و مستحب تعیین کنن گناه از دوششون ساقط میشه؟ اسم این تحلیله یا توجیه؟

پاسخ :

باید برای پاسخ دادن به سوال هایی وقت گذاشت که به قصد به جواب رسیدن مطرح شده باشن!
مطرح کردن حرف هایی در این سطح نیازمند عزت نفس،شجاعت،احترام و صبر است که به نظر حقیر فردی که به صورت ناشناس ناسزاهایش را مسلسل وار ردیف می کند فاقد هر چهار مورد است.
مخصوصا شجاعت!

والسلام علی من التبع الهدی

فرشته ...
۱۵ دی ۹۷ , ۰۹:۱۸
در مورد قوه‌ی قضاییه و برادران لاریجانی چیزی نگفتنم بهتر از گفتنه! ولی چیزی که مدت‌هاست بهش فکر میکنم و متاسفانه هر روز بیشتر بهش باور پیدا میکنم اینه که جمهوری اسلامی تو این ۴۰ سال نه تنها مردم رو دیندارتر نکرد و وظایف یک حکومت دینی و شیعی رو انجام نداد بلکه با اشتباهات پی‌درپی و سرپوش گذاشتن روی اونها دین و مذهب رو هم از جامعه گرفت، خیلی حس بدی داره وقتی ببینی چیزهایی که یه روز قبول داشتی داره روز‌به‌روز بیشتر جلوی چشمات رنگ میبازه.
حرف ایت‌الله مصباح درسته توی تربیت نیرو و جامعه غفلت کردند ولی فکر میکنم ۴۰‌سال برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای یه خرده دیر باشه...

پاسخ :

موافق نیستم باهاتون...جمهوری اسلامی الطاف بزرگی برای ما داشته...اونقدرررررررر بزرگ و واضح که چون برامون عادی شده داشتن شون یادمون رفته اینا رو از صدقه سر جمهوری اسلامی داریم.
این مواردی که می گید درسته و ما هم می بینیم اما میشه اعمال و  رفتار مشتی دنیا پرست در لباس دین رو به پای جمهوری اسلامی نذاشت.

در خصوص الطاف جمهوری اسلامی که بعضا از نگاه ما پنهان مانده بخوانید.
فرشته ...
۱۵ دی ۹۷ , ۱۵:۴۶
بله میشه نذاشت در صورتی که این مشتی جدیدا نشونه‌ی خروار نشده باشه، چرا هر چی نگاه میکنیم افرادی که دنیا پرست نباشن رو تو جمهوری اسلامی امروز نمی‌بینیم؟ امثال شهید چمران، باهنر و بهشتی و رجایی و ... کجان امروز؟ 
خود امام گفتن روزی که مسئولین جمهوری اسلامی به جای کوخ‌نشینی به کاخ‌نشینی رو‌ بیارن باید فاتحه‌ی جمهوری اسلامی رو بخونیم، خود امام گفتن ما برای مردم انقلاب کردیم تا فاصله‌ی طبقاتی برداشته بشه، تا عدالت برقرار بشه، تا اسلام اجرا بشه، پس کجاست؟ فاصله و شکاف طبقاتی امروز دیگه شبیه گسل شده، کسایی که لباس دین تن میکنن و جای مهر روی پشیونشونه ظالم‌ترین ها شدن، این کجای آرمان‌های انقلاب و خون شهدا بود؟! بین انقلاب امام تا نظام امروز سال‌ها و شاید قرن‌ها فاصله افتاده....

پاسخ :

هستن...
نسل ما هم حججی ها دادن...اونم تو دورانی که ضرورت جنگ مثل دهه 60 احساس نمیشه.

+الان قطار از ریل خارج شده...پیشنهاد شما چیه؟
بزنیم بترکونیمش؟ بیرون شون کنیم این آشغالارو؟ بعد جای اینا کی بیاد؟ از مریخ آدم بیاریم یا باز مسئولا باید از همین مردم انتخاب بشن؟ قراره باز توسط خود ما انتخاب بشن؟ خب همین الان هم اینطوریه! :)

فکر نمی کنید به ریل برگردوندن این قطار راه حل بهتر و کم هزینه تری باشه؟
فرشته ...
۱۵ دی ۹۷ , ۱۶:۵۹
بله نسل ما هم حججی‌ها رو داد، ولی چند درصد از نسل ما حججی شدن؟! ضرورت جنگ رو‌در رو بله اما جنگ سرد نه!

+ ما با ریشه‌ها مشکلی نداریم، با شاخه ها ولی چرا! بیرونشون کنیم ولی نه اینکه حکومت رو عوض کنیم،ما الان نمی‌تونیم هزینه‌ی یه انقلاب دیگه رو پرداخت کنیم. اگه این پیرمردهای فسیل شده‌‌ای که با چنگ و دندون به صندلی‌ها چسبیدن و کنار نمیرن تا بمیرن یا لااقل قوم و خویششون جاشون رو بگیرن رو کنار بزنیم و به جاش چهارتا جوون درست و حسابی بیاریم، اگه تو مملکت ما به جای وزیر و رئیس ۵هزار ساله‌ای که دندون مصنوعی داره چهارتا جوون بیاد سرکار که دغدغه‌ی جوون ها رو بلد باشه، اگه به جای اینکه این همه سال درس بخونی اخرش قراره بیکار بگردی تفکر مفید بودن و به درد بخور بودن تو جامعه باشه، اگه لایق‌مداری تو جامعه باشه و ریشه‌ی رشوه و دزدی و اختلاس و ... کنده بشه، اگه به جای دزدی و خوردن کشور خودمون پیشرفت کنه که نخبه‌ها و ... مجبور نشن از کشور برن ، اگه به وعده‌های سرخرمنی که دادن عمل کنن خیلی اتفاق ها می‌افته ولی متاسفانه تا اینا بخورن و سیر بشن چیزی باقی نمی‌مونه!
اگه درست تربیت میکردن امروز برای مدیر نیازی نبود از خارج یا مریخ وارد کنیم.
 بعد ما چی رو انتخاب میکنیم؟کدوم مردم؟ یه عده که با پارتی اومدن و پشتشون گرمه؟ مگه کلا ما چقدر حق انتخاب داریم اصلا؟:)
مثلا کاندیدای نمایندگی مجلس خبرگان ما چندسال یک نفر بوده خب یک‌نفر رو من تنها هم رای بدم رای میاره! این دوره تازه شد دونفر، ریاست جمهوریمون رو هم که همه واقفیم به وضعیتش، خصوصا با اون مناظره هاشون.

این مملکت بخش نظارتی نداره، رو هوا میچرخه برای همین هر کی میره بالا به زیر دستیش رحم نمیکنه، قدرت شهوت میاره، طمع میاره!
 قدرت تقسیم نشده بلکه دست یه عده‌ی خاصه که همشون هم با هم فامیلن:/ هیچ کس نیست که حواسش باشه، همشون هم از هم آتو دارن، بگم‌بگم همشون هم گرمه، تا وقتی وضعیت اینه تغییری ایجاد نمیشه، فقط با مخ به زمین میخوریم‌.

پاسخ :

هوووووووووووووو! چقد اگه! :)

خب من سوالم اینه...این همه " اگه " ی خوب و مقدس رو کی قراره به واقعیت تبدیل کنه؟ یعنی ما بشینیم تا یه دفعه مسئولین همه این کارها رو بکنن و بگن ببخشید چند سال طول کشید الان درست شد...بفرمایید پشت فلان میز!

من معتقدم خیلی از این کارها رو ما باید انجام بدیم.

و سوال بعدی این که وقتی من اون قدری که باید قوی نشدم از نظر علمی و تقوا، چه تضمینی وجود داره که اگه فردا این پیرمردا رفتن و من نشستم جای اون ها، بدتر نشم؟
چه تضمینی وجود داره که من برادرم و دامادم رو نیارم سر کار؟
پس این که من اصرار دارم باید قوی بشیم بابت اینه...که اگه خدا خواست و وظیفه ای به ما محول شد خسر الدنیا و الآخره نشیم مثل خیلی ها!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

Mr. Keating

!O Captain! My Captain
Our fearful trip is done
The ship has weather'd every rack, the prize we sought is won
.The port is near, the bells I hear, the people all exulting

کتابِ در حالِ خواندن:

آخرین کتابِ خوانده شده:
Designed By Erfan Powered by Bayan