از سنگال تا ایران :: Mr. Keating

از سنگال تا ایران

یا فخر من لا فخر له


... دیروز توی غذاخوری خوابگاه نگاهم افتاد به یه جوون  Dark skin  (همون سیاه پوست خودمون!) با قد بلند.

مشخص بود خارجیه...

با دوستاش توی صف ایستاده بودن برای خرید ژتون ناهار

چون صف شلوغ بود اومد نشست سر میز ما تا نوبت شون برسه

هم زمان به هم سلام کردیم...

به طرز جالب انگیزناکی فارسی حرف می زد.

گفتم اهل کجایی؟

گفت آفریقا می شناسی؟

ــ بعله که می شناسم!

ــ من از سنگال عَستَم! :)

ــ این جا چی می خونی؟ :)

ــ نظر تو چیه؟

- اوووممممم...ادبیات فارسی؟

- نه...فارسی بلدم (با خنده)! این جا نفت می خونم.

یه کوچولو ته دلم ذوق کردم که یه نفر از یه قاره ی دیگه بلند شده اومده کشور من تا نفت بخونه!

گفتم چه عالی...راستی من خیلی دوست دارم فرانسه یاد بگیرم...تو فرانسه بلدی؟

با لبخند گفت: بله! فرانسه زبان مادری منه!

من به جای اون دردم اومد...خیلی درد داره که زبان مادری ت! زبان مردای غریبه ای باشه از یه کشور دیگه! و یه قاره ی دیگه حتی!

ادامه داد که:‌ خیلی دیر شده برای یاد گرفتن فرانسه!

دوستاش بشقاب و ژتون در دست سر رسیدن...

قبل از رفتن بهش گفتم ما ایرانی ها یه ضرب المثل داریم که می گه:

هیچ وقت دیر نیست!

برو به سلامت :)


پ.ن: 

" کشور من هیچ وقت کشور دیگه ای رو نچاپیده که با پولش خودش رو آباد کنه و مردمش رو پولدار...!‌ "

 ــ خاطرات سفیر ــ

 ــ نیلوفر شادمهری ــ

 ــ صفحه 47 ــ


#مرگ-بر-استعمار-گران-عالم

#زنده-باد-جمهوری-اسلامی

#روزانه-نوشت-دانشگاه-تهران

۱۶:۳۸
آسـوکـآ آآ
۲۵ آبان ۹۷ , ۱۶:۵۷
Dark skin درست نیست؟
به نظر من هیچوقت واسه یاد گرفتن یه زبان جدید دیر نیست.

پاسخ :

چرا ممنون از تذکرتون،اصلاح شد.

+ منم همینو بهش گفتم هی می گفت دیره! اگه خودش نرفته بود می گفتم پاشو برو نبینمت!‌ :))
لوسی می
۲۵ آبان ۹۷ , ۱۷:۰۰
من یه بار تو دانشگاه دو تا دختر عراقی رو سوار کردم که به زووور فارسی حرف میزدن. گفتم چی می خونین؟ گفتن زبان انگلیسی!
کپ کردم که یکی از یه کشوری بیاد یه کشور دیگه با زبانِ دیگه تا زبان سومی رو بیاموزه! :/

پاسخ :

:)) دیگه واقعا فاز این دو بزرگوار رو نمی فهمم...ایران؟ انگلیسی؟ :)

+البته از نظر سطح هزینه، ایران بهشته در نوع خودش برای غیر ایرانی ها!‌ :)
سرباز معبر سایبری عماریون
۲۵ آبان ۹۷ , ۱۷:۵۱
سلام با تبادل لینک موافقید؟؟؟

پاسخ :

سلام
بعله بعله
دنبال شدید :)
آشنای بی نشان
۲۶ آبان ۹۷ , ۰۶:۲۴
من یه سری با یه‌ هندی شیعه‌ برخورد داشتم که اومده بود ایران درس بخونه

پاسخ :

اینم نپرسیدم ولی احتمال داشت مسلمون باشه...چون سنگال ظاهرا شیعه هم داره.
جناب منزوی
۲۶ آبان ۹۷ , ۱۳:۵۷
هر وقت اراده بکنیم می تونیم

پاسخ :

نمی فهمید که! :)
نـــای دل
۲۷ آبان ۹۷ , ۱۴:۴۲
خواستن توانستنه..

پاسخ :

گفت هر خواستنی عین توانایی نیست 

البته شاعر حرف زیاد می زنه 

منم می گم خواستن توانستنه :)
جناب منزوی
۲۷ آبان ۹۷ , ۱۹:۳۹
چی رو؟

پاسخ :

آها فکر کنم سوء تفاهم شده...من اون بنده خدا سنگالیه رو می گم! شما فکر کردید خطابم با شماست :)
هر چی می گفتم ما می تونیم و دیر نیست می گفت نه دیره!‌:))
جناب منزوی
۲۸ آبان ۹۷ , ۱۳:۱۴
آها :))
ان شاءالله که موفق باشید :)

پاسخ :

هم چنین جناب منزوی :)
هـی وا
۱۶ آذر ۹۷ , ۲۱:۲۶
چی توو ایران میبینن میان ایران این بندگان خدا ؟ :))

پاسخ :

:)
از حق نگذریم هم سطح علمی بالایی دارن دانشگاه های تاپ ما
هم این که با این وضع ارز کجا بهتر از ایران؟ ایران براشون بهشته! 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

Mr. Keating

!O Captain! My Captain
Our fearful trip is done
The ship has weather'd every rack, the prize we sought is won
.The port is near, the bells I hear, the people all exulting

کتابِ در حالِ خواندن:

آخرین کتابِ خوانده شده:
Designed By Erfan Powered by Bayan