از دست‌دهنده بِالاراده

یک مسلمان دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۰۹:۳۶ ق.ظ، دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۰۹:۳۶ ق.ظ

بسم الله الرَّحمن الرَّحیم

 

حجم کاری که روی سرم ریخته باور نکردنیه. از پرونده‌های حقوقی تا موضوع فلسطین... راستی چند روز از ندیدنت گذشته؟...یه گزارش هم باید آماده کنم درباره تحریم‌های جدید خزانه‌داری...اعتراف می‌کنم که بی‌خبری همیشه بهشت نیست. کاش می‌شد بفهمم الان کجای دنیایی و چیکار می‌کنی... نگرانم که اگه کار جدیدی بهم ارجاع بشه کجای برنامه‌م رو بشکافم و براش جا باز کنم...ولی هر طور هست باید زندگی رو ادامه داد...حتی توی بی‌خبری...می‌دونی، داشتم به این فکر می‌کردم که این دنیا کوره خودسوزی و خداسازیه واسه ما آدما...این وسط، «الف» هم گفت درباره اقداماتی که میشه علیه رژیم انجام داد یه گزارش آماده کنم...و من اگه بخوام یه تعریف از انسان داشته باشم که متمایزش کنه از سایر موجودات، میگم «از دست دهنده بِالاراده»...گفتم باید قبلش کارهای سایر مجموعه‌ها رو بخونم که دوباره‌کاری نشه. قبول کرد...اینو به این خاطر میگم که توی مسیر، آدم باید از دست بده و از دست بده تا آروم آروم شبیه خدا بشه. از یه جایی به بعد، دیگه فقط ازش نمیگیرن، خودشم باید یاد بگیره که با اراده خودش روی خواستنی‌ها چشم ببنده...از «میم» شنیدم که قراردادش داره درست میشه و شروع کرده به کار روی اف‌ای‌تی‌اف. خوشحال شدم که بالاخره یه آدم حسابی وارد اون مرکز لعنتی شده. فکر کن، مدیر بین‌الملل‌شون که باید حقوقی می‌بود زبان خونده بود!...با خودم گفتم کاش می‌شد شعرهایی که می‌خونم رو توی صندوقچه سینه تو به امانت بذارم...جایی می‌خوندم که آدما زمان جنگ، ارزشمندترین دارایی‌هایی‌شون که ارزش حفظ کردن داره رو میریزن توی شعر و باهاش موسیقی و سرود درست می‌کنن تا از یادشون نره... یاد خودم می‌افتم که خیلی سال پیش گفته‌ بودم «پر از شعر بودیم و خشم و سرود ... من و تو غم نان اگر می‌گذاشت»...امروز جلسه است پشت جلسه. گزارش تحریم هم باید آماده بشه...و من هنوز دلم می‌خواد شبیه The age of Adeline توی اون پارک با تو قدم بزنم... ببخش اگه مجبورم تمرکز کنم. می‌بینی که...حجم کاری که روی سرم ریخته باور نکردنیه و من باید متمرکز بمونم..راستی چند روز از ندیدنت گذشته...؟!

 

 

 

نظرات (۱) بستن
میم مهاجر
میم مهاجر ۲۳ مهر ۰۳، ۲۳:۰۵

طی ماجراهای فلسطین من گاهی ذهنم کشیده میشه به حقوق بین‌الملل

انگار کار علمی و حقوقی انجام دادن در این زمینه خیلی سخته، انقدری که رژیم همه چیز رو به سخره می‌گیره و در دادرسی مورد استثناء واقع میشه!

 انقدر که مرز شکستن‌هاش عیان و واضحه! 

در این فضا و با این جماعت از حقوق بین‌الملل گفتن جانکاه به نظر میاد... 

خدا بهتون صبر و قوت و توان مضاعف بده

یک مسلمان
یک مسلمان ۲۴ مهر ۰۳، ۰۸:۳۲
درباره حقوق بین‌الملل صحبت زیاده اگه حوصله ای باشه. 
کار روی رژیم، البته که از منظر حقوق بین‌الملل هم باید دنبال بشه، شبیه عملکرد آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری، ولی از خیلی جهات تک بعدی کار کردن در مورد رژیم دیگه جوابگو نیست؛ یعنی شما نیاز داری به انجام یه پروژه ترکیبی تا از دل همه این بررسی های حقوقی و سیاسی و اقتصادی و جغرافیایی و... به یه راهبرد قابل انجام برسی...و این کار رو سخت تر می‌کنه.

سلامت باشید ان شاءالله.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
شرح حال
به تماشاگه زلفش دل حافظ روزی
شد که بازآید و جاوید گرفتار بماند
نوشته‌های پیشین